اصطلاحات اقتصادی حرف (ف)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید سلام و احترام خدمت شما عزیزان بازدید کننده! با اظهار سپاس از بازدید تان، لطفاً برای هرچه بهتر شدن وبلاگ من، مرا از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سالم تان بهره مند سازید. تشکر کامران kamran.8194@yahoo.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 100
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 100
بازدید ماه : 259
بازدید کل : 248064
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه

اسما خداوند متعال %

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
لطفاً این صفحه را با دوستان تان به اشتراک بگذارید 32 کلمه

Speed test

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ این صفحه را به اشتراک بگذارید
بهارســـــــــــــــــــــــتان
علمی، فرهنگی، اسلامی، تفریحی، ورزشی
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : کامران

فایده گرابی :

اصطلاحی فلسفی سیاسی برای بیان دکترین بنتهام وپیروانش که اصل "یشترین لذت برای بیشترین افراد" را به عنوان ضابط قضاوت در خصوصی فعالیت انسان پذیرفته بودند . بااینکه فایده گرابی تاثیر بسیاری براصلاحات انجام شده پارلمان بریتانیا در قرن نزدهم داشت . با وجود این نتوانست در قلمرو آثار اقتصادی تاثیر چندان برجای گذاشته . ازمیان طرفداران اقتصاد کلاسیک فقط جان میل وپسرش جان استوارت میل پیرو این مکتب بودند .

فاشیزم :

از نگاه اقتصاد پلانی است که توسط آن موسسات ملکیت خصوصی وتولید خصوصاٌ اموال وخدمات خفطه شده ولی تابع کنترول شدید ووسیع حکومت مخصوصاً لحاظ اداره وسرمایه گذاری ساخته میشود تحت اژیم فاشیزم کارگران نیز آزادی خود را برای چانه زدن دسته جمعی متشکل شدن از دست میدهند . چه این فعالیت ها مستقیماً زیرا کنترول دولت مییآید .

Adoption process

فرآیند پذیرش :

فرآیند ذهنی یا فکری که شخص نا گزیر است از مرحله آگاهی یافتن از یک نوآوری تا مرحله پذیرفتن نهایی طی میکند .

Automatic vending

فروش به وسیله دستگاه خود کار :

فروش از طریق ماشینهای فروشنده .

فروشی مشروط :

فروشیکه بروی این شرط صورت گرفته باشد که حق ملکیت مال وقتی به مشتری انتقال مینماید که قیمت را تادیه نماید یا شرط معیه دیگری را ایفا کند .

فروشنده طبال :

فروشنده یکه معمولا با نشان دادن نمونه ها خریدار مراجلب میکند . رو را به نسبتی فروشنده طبال گویند که برای جلب خریداری وافزودن فروش خود طوری صدا میزند که قطاره چی یا طبال بازدن طبل همه را بخود متوجه میسازد .

فروش اجباری :

فروشیکه در اثر اقدام یک داین لازمی میگردد . مثلاً اگرمدیون را بگوید که در عوض قرض خود مرهونه رو را خواهد گرفت درینصورت مدیون ( قرضدار ) مجبور شده و مال گروی را بفروش میرساند .

فروش تامینی :

یک طریقه فروش برای تحویل دهی در آینده است که بوسیله آن فروشندگان وپروس کنندگان خود را از خطر تنزل قیمت بازار در ظرف مدتی که ایشان یک متاع را میخرید تا وقتی که آنرا میفروشند یا پروسس میکنند حمایه مینمایند .

فروش اشتهاری :

یکنوع فروش جعلی که در آن خود فروشنده چیزی را که می فروشد خریدرای میکند این کار تشویق کردن دیگران است به خریداری اسهام موضوع بحث وحتماً بلند بردن تقاضا میباشد .

فروش مقید :

فروشی که بااین شرط صورت گرفته باشد که خریداری باید علاوه برشی که خریده بعضی اشیای دیگر را نیز بخرد .

فروشنده نهائی :

فروشندیکه متاع خود را بیک قیمت بفروشد ولی اگر این قیمت تنزیل باید از فروش خود داری نماید .

قرار مغزها :

مهاجرت افراد ماهر تحيلكرىه از كشورهاي فيقرتر به كشورهاي ثروتمند تر صورت گرفته است .

قرار سرمایه :

انتقال بزرگ پول از یک کشور به کشور دیگر به منظور مصونیت از تحولات زیانبار اقتصادی سیاسی یا نظامی میباشد .

فردیت خواهی :

از نگاه اقتصاد بهره مند بودن فردودسته افراد را از حقوق آزادی قرار داد ملکیت خصوصی نظریه اصالت فرد گویند . این اصطلاح آزادی اقتصادی وتصدی خصوصی را افاده میکند .

فساد ذاتی :

یک نقصی غیر محسوس در محمولات یک کشتی که در وقت فرستادن اموال موصوع بحث وجود داشته وقبل از رسیدن به منزل مقصود سبب خساده یا نقصان به مالک میگردد . مثلا فاسد شدن غله جات در ظرف مدت حمل ونقل آن میباشد  .

فرسایش منابع :

کاهش ارزش زمین یا دیگر منابع طبیعی در اثر استخراج معادن یا استفاده از ثروت های طبیعی ، فرسایش منابع مشابه استهلاک است . زیرا که هر دو مبینی تقلیل ارزش دارایی های ثابت اند. استهلاک مصرف کاهش کیفیت وسودمندی یک دارائی بدلیل کهنه شدن وفساد مادی بوده . در حالیکه کهنه شدن بحث کاهش کمیت ومقدار مادی یک دارایی را نشان میدهد . اگر چه هم گذاشت زمان وهم استفاده موجب استهلاک میشود ولی تقریباً درتمام موارد فرسایش منابع تحت تاثیر گذشت زمان نسبت بلکه تنها از برداشت دارایی برای استفاده اثر می پذیرد .

فقره طلا :

اصطلاحی است معمول در ایالالت متحده امریکا مقصد از آن فقره این است که دریک قرار داد تذکر یافته وپول را به حساب یک دالر داری وزن وعبار معینه تعریف میکند . اکنون محاکم امریکائی فقره طلا را در قرارداد ها منسوخ وملضی قرار داده است و .

فقره شرایط مساعد تر :

در یک قرار داد کاریکه بین کارکارفرما واتحادیه کارگران انعقاد مییآید . فقره را گویند که طبق آن اتحادیه کارگران موافقه میکند که دو کدام قرار داد آیند بارقبای کار فرمای طرف قرارداد شرایط مساعد تری را اعطا نخواهد کرد .

فقر :

فقر دارای دو مفهوم مطلق ونسبی است .

به مفهوم مطلق فقر بیانگر سطوح حداقل در آمدی انسانها است که دریک سطح خیلی پائین زندگی قرار داشته اند . به مفهوم نسبی فقر با مقایسه وضعیت گروه های مشابه سیجیده میشود . بدین اساسی هرگاه در آمد شخص پیش از حداقل معشیت رو باشد ولیکن درمقایسه با دیگر افراد جامعه در پائین ترین سطح زندگی قرارگرفته باشد فیقر محسوب میشود .

فی نفر :

از قرار یک نفر مثلا عاید ملی نفر عبارت است از مجموع عاید ملی تقسیم بر نفوس کشور میگردد .

فورمه امانت :

یک فورمه مطبوع که از طرف بانک ها به امانت گذاری داده میشود و اخیرالذکر وقتیکه مبلغی را امانت میگذارند آنرا خانه پری مینمایند دراین فورمه برای ثبت کردن مبلغ نوت ( پول کاغذی ) پول فلزی ومبلغ هر چک جای تهیه شده میباشد .

فهرست اموال :

یک فهرست ذخیره اموال که مقدار هر مال ومعمولا ارزش آنرا نیز نشان میدهد .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب